Rasmus Zwicki
Ukraine – og Gaza? – på kanten af scenen
»En fænomenalt velsyngende og -agerende Henriette Bonde-Hansen, lød præcis, som jeg havde håbet på.«
De unge komponister laver lette festivaloperaer om svære liv
Ensomhed, død, depression og indespærring. Tre nye værker af unge komponister satte et markant præg på Copenhagen Opera Festival ved at sætte livets tungeste temaer under mikroskopet.
Det store kræmmermarked
Idealismen fra den første udgave for ti år siden var svær at få øje på til årets Klang, der mere lignede et kræmmermarked for ny musik end den radikale festival, man engang ville være. Heldigvis står nye kræfter på spring.
Lad os alle synge med Orfeo
»Min gåsehud har endnu ikke lagt sig, og jeg længes tilbage til underverdenen, til at synge med, til at høre Monteverdis musik.«
Storbyens larmende ensomhed
Rasmus Zwickis »Duncan House« om kommunikation, isolation og medmenneskelighed underholdt og bevægede i København.
Mere folkefest end Fluxus
Kan Fluxus røre os i dag? Spørger Rasmus Holmboe i sin anmeldelse af Wundergrunds to Fluxusaftener med folkekøkken og brændende klaver på Christiania.