Kaj Duncan David
Denne unge danske festival tjekker, hvor langt vi kan gå med musikken
MINU Festival arbejder med en helt anden form for risikovillig vækstkapital – det føles både friskt og som en nødvendig samtale, man gerne vil tage del i. Måske er der alligevel håb for menneskeheden?
Velkommen til forældrenes tidsalder
Forældrene er overalt – i litteraturen, på Instagram og Aula. Nu vil den ny musik også lege med forældrene.
»Det lille barn er stadig åbent og ser verden som vidunderlig. Det ville jeg gerne fejre«
Kaj Duncan David har etableret sig midt i kulturlivet med de mange parallelle musikscener i Berlin mellem danseforestillinger, elektronisk musik og hverdagsliv med en lille familie. Nu bliver hans dybe interesse for bevidsthed og kunstig intelligens til legende koncerter i Danmark og Tyskland.
Hvad skete der lige der – er opera blevet hipt?
Danske komponister har fået forrygende travlt med at skrive noget, som de engang havde forrygende travlt med ikke at skrive: operaer. Det ligner begyndelsen på en ny guldalder.
Plastisk guf, dyb knirken
»Glødepærer hvinede og knitrede, projektorer spillede skyggespil på skærme, alt imens musikerne bag bordet kreerede mørkt pulserende, dybt rungende og knirkende lydlandskaber.«
Simuleret ursuppe
»Faktisk er det, som om alt ved denne musik simulerer. Hypervirkelighed a la Baudrillard i øverste potens, et simulakrum af et simulakrum.«