Simon Christensen
Pludselighed og mumlen
»Et klimaks for dobbelt slagtøj, der brød gennem virvaret, kunne ikke redde værket fra at føles langt og uden retning«
Mennesket i gentagelsen
I Simon Christensens fem kvarter lange strygekvartet er den insisterende gentagelse ikke en krigserklæring, men en skælvende scene med plads til digterens usentimentale poesi.
Politiske mig?
Årets SPOR-festival i Aarhus sejlede under et flag, med opfordringen “Speak up!” En rød tråd gennem programmet var folkekultur. Hild Borchgrevink anmelder.
Festivaltid!
Maj måned er besat med festivaler med ny musik og lydkunst, og i den kommende måned er der rig mulighed for at få en koncentreret dosis musik, oplevelser, skuffelser og overraskelser. Seismograf/DMT giver her en introduktion til to af festivalerne – SPOR Festival i Aarhus og Athelas New Music Festival i København.
Dødsdans
Tributes – Pulse, Simon Christensen og Bill Morrisons multimediaværk. Nicolai Worsaae anmelder.
GESAMTKUNST. KØBENHAVN. NEW YORK. 2011
Gennemgående for projektet, både processen og det færdige værk, er tilstedeværelsen af fortid og nutid. TRIBUTES – Pulse. Et moderne requiem for det 20. århundrede verdenspremiere den 16. juni på Skuespilhuset i København.