Enhver slutning er også en ny begyndelse
»Jeg sad tilbage med en lidt flad følelse. Værket endte også så tyst, at flere var i tvivl, om det overhovedet var slut, og vi kunne klappe.«
»Jeg sad tilbage med en lidt flad følelse. Værket endte også så tyst, at flere var i tvivl, om det overhovedet var slut, og vi kunne klappe.«
Må man rive andres værker i stykker? Hvor mange ejere kan et værk egentlig have? Den islandske komponist Daniel Bjarnason og cellisten Jakob Kullberg mødtes i et studie i Vanløse for at give gamle sange en frisk makeover.
»’Concerto Grosso’ er moderne minimalisme, og det er rimeligt at kalde det Allan Gravgaard Madsens æstetiske magnum opus.«
Verden brænder, men i landets symfoniske koncertsale fortsætter livet, som om intet var hændt. Er kvoter virkelig den eneste løsning?
DR maler et skønmaleri af egne ambitioner, mens landsdelsorkestrene kæmper imod omprioritering. Situationen kalder på en debat om indhold.
De små scener må ikke blive tamme refugier for musikalsk nysgerrighed, mens den nyere musik forsvinder fra de store institutioner.