»Måske er der en meget større kreativ frihed i det digitale rum«
Den digitale fremtid er blevet akut nutid for de store operahuse. Vi spørger John Fulljames og Erik Steinskog, hvilke perspektiver det giver genren.
Den digitale fremtid er blevet akut nutid for de store operahuse. Vi spørger John Fulljames og Erik Steinskog, hvilke perspektiver det giver genren.
I Louise Alenius’ værker kommer drivkraften udefra. Langsomt nærmer hun sig materialet, indtil hun er helt tæt på.
»Liebestod – en opera:tion« blander poesi, performance og musik i et blafrende forsøg på at forstå kærlighedens nære bånd til døden.
Andrew Mellor anmelder operaen 'Nedstigning: underverdenen tur-retur', Takkeloftet, 26.9.17 - Musik af Nicolai Worsaae, libretto af Julie Maj Jakobsen.
Martin Stauning debuterer som komponist fra DKDM den 5. oktober, og i den anledning interviewer Peter Bruun sin unge kollega.
Marketed as avant-garde cabaret and playing at the Opera, ‘The Fool’ raised some fundamental questions about staged concerts. Andrew Mellor writes.