Tiden er til systemkritik
Årets Pulsar Festival kunne ikke slippe ud af den så omtalte »RGBW«-skygge, og fint det samme, for det er tid til systemkritik.
Årets Pulsar Festival kunne ikke slippe ud af den så omtalte »RGBW«-skygge, og fint det samme, for det er tid til systemkritik.
Donaueschinger Musiktage, der profilerer sig på sine uropførelser, føltes i år mere end bare en lille smule forældet i sin programlægning.
For a festival that prides itself on its all-premieres programming, the 2019 Donaueschinger Musiktage felt more than a little stale.
Andreas Engström anmelder fra årets Donaueschinger Musiktage, hvor spørgsmålet om køn og kønsbalance fyldte meget.
Mathias Monrad Møller skriver fra dette års Donaueschinger Musiktage.
I en tid nogle mener er kendetegnet ved nedsænkede koncentrationsevner som følge af en 'one-click' kultur, stillede årets Donaueschinger Musiktage store krav til festivalens komponister og publikum. Kaj Duncan David beretter om sine forsøg på at holde koncentrationen i ualmindeligt mange minutter.