Sound and vision (and space)
Copenhagen Art Weeks tema var i år 'Sound and vision'. Seismograf anmelder tre af festivalens værker af henholdsvis Tobias Kirstein, Ursula Nistrup og Jacob Kirkegaard/Niels Lyhne Løkkegaard.
Copenhagen Art Weeks tema var i år 'Sound and vision'. Seismograf anmelder tre af festivalens værker af henholdsvis Tobias Kirstein, Ursula Nistrup og Jacob Kirkegaard/Niels Lyhne Løkkegaard.
Andrew Mellor anmelder tre aftner under årets Gong Tomorrow festival.
Er der en sammenhæng mellem det spirituelle og Fluxus-komponisten Henning Christiansen i Johns Lunds musik? Og hvad har okkulte geometriske figurer og spiralformer med hinanden at gøre? Ingeborg Okkels anmelder Johns Lunds’ to seneste udspil.
Performance festivalen The Hammer without a Master: Henning Christiansen’s archive bød på underjordiske sinustoner, ’dødedans’, karmintrombone, en 8-hændig orgelkomposition og et ulvehyl som afslutning. Signe Lupnov rapporterer fra Kunsthal 44 Møn.
Den 15. og 16. december samlede en lytteglad menneskeskare sig i Cinemateket for at deltage i minifestivalen Recordings, der kunne præsentere nogle af verdens fremmeste udøvere af disciplinen field recording – kunsten at optage lyd. Rasmus Cleve Christensen anmelder.
Ingeborg Okkels anmelder den ottende udgivelse fra Johns Lunds. Den er eksperimenterende og af den slags, som lægger sig i krydsfeltet mellem støjkunst, jazz og minimalisme.