Hvorfor forstår folk ikke Stockhausen?
Niels Rosing-Schow har i den umiddelbart vildt ucharmerende genre »kunstnerisk udviklingsvirksomhed« skrevet en bog, der ikke bare retfærdiggør genren, men også giver håb for den ny kompositionsmusiks fremtid.
Niels Rosing-Schow har i den umiddelbart vildt ucharmerende genre »kunstnerisk udviklingsvirksomhed« skrevet en bog, der ikke bare retfærdiggør genren, men også giver håb for den ny kompositionsmusiks fremtid.
»Pladen peger i mange retninger – ligesom sin samtid. Vi har ikke brug for at kigge til fortiden, men bygge fremtiden. Armeret med kunst, der får os til at handle.«
For Guitarist Mikkel Schou er det den helt nyskrevne musik, der giver mening. Hans kommende debutkoncert udtrykker et opgør med institutionel vanetænkning.
»Niels Rosing-Schows saxofonkoncert Episodes from a Concerto (2003/20) prøvede at ruske op i sig selv med flere defibrillerende stød undervejs«.
En konflikt mellem komponisten og musikerne har ført til, at Marcela Lucatellis »RGBW« er taget af programmet ved Pulsar Festival 2020.
Lasse D. Hansen interviews Peder Holm and himself ahead of the Young Nordic Music Festival in Aarhus.