Torsdag den 13. juni afholder komponisterne Kaj Duncan David og Simon Roy Christensen deres afslutningskoncert fra DIEM i Aarhus. Derefter han de kalde sig kandidater i Elektronisk Musik Komposition.
Til koncerten præsenterer Simon Roy Christensen og Kaj Duncan David et udvalg af værker, de har komponeret i løbet af deres tid som studerende ved Dansk Institut for Elektronisk Musik med et program, der ser ud som følger:
Simon Roy Christensen og Kaj Duncan David: Duo improvisation for elektronik og radio
Kaj Duncan David: Serious Immobilities (2011) for klaverramme og video
Simon Roy Christensen: Uden Titel (2012) for duoSimon Roy Christensen: Brabrand Sø (2013) for kvartet
Kaj Duncan David: LS 0.2 (2012) for forstærket sekstet, lys og elektronisk lyd
Koncerten foregår torsdag den 13. Juni, kl. 20 i Lille Sal, Musikhuset, Aarhus
Læs mere om Kaj Duncan David
Hør mere til Simon Roy Christensen
Musikformidling med fikse idéer
Holdet bag DR’s nye musikprogram – der højst usædvanligt faktisk handler om musik – når lige at balancere på kanten af det fortænkte i første afsnit om L.O.C.-baskeren »Frk. Escobar« (2005).
Pligtskyldigt og overfortolkende analyseres temamelodien af en jazzkomponist ved flyglet, studentikost blæser vært Carsten Holm en skoleopgave om lyrikkens »dualitet« op på en containervæg, og fordi hjerneforskeren må være på hurtigkald hos alle kulturredaktioner, får Peter Vuust også lov at fortælle en anekdote om savlende hunde.
L.O.C. griner måbende hver gang, men bærer heldigvis over med redaktionens fikse idéer, tager engageret invitationen til musikalsk næranalyse op, og pludselig sidder rapperen og siger »crescendo« i bedste sendetid lørdag aften. Det er faktisk ret godt gået i sidste ende.
Lad dette være startskuddet til mere lydnær musikformidling på de store medier, også gerne af den mere kritiske slags end her.