Mads Hæsum Christensen Cand.mag. i musikvidenskab med speciale i lyttepraksisser samt tidligere ansat hos bl.a. Augustinus Fonden, Det Kongelige Bibliotek og Dansk Kulturinstitut i Sankt Petersborg, Rusland. Skrevet af kortkritik Pirrende stilstand »’Concerto Grosso’ er moderne minimalisme, og det er rimeligt at kalde det Allan Gravgaard Madsens æstetiske magnum opus.« Af Mads Hæsum Christensen 11. august 2022 kortkritik Orgelhekserier »Når Olga Witte tager styringen, og musikken bliver mere komponeret end improviseret, kan en besætning af to blæsere og pibeorgel udrette underværker.« Af Mads Hæsum Christensen 3. Januar 2022 replik Kritikken har et uforløst potentiale Større fokus på den æstetiske oplevelse kan være med til at retfærdiggøre musikkritikken og gøre den mere tilgængelig. Af Mads Hæsum Christensen 11. Maj 2021 kortkritik En stille triumf »Omend ukomplekst var det enormt virkningsfuldt at knytte en pære til en tone og således synliggøre lyden i lyset« Af Mads Hæsum Christensen 26. november 2020 kortkritik Skrøbelig suite støjgendigtet »Det var svært at høre Madsens værk i Riis’ parafraser, og jeg havde hellere oplevet dem hver for sig« Af Mads Hæsum Christensen 4. november 2020 Q&A Ind i lydfeltet DKDM’s nye 3D-lydsystem åbner op for en ny type komposition og lydproduktion, hvor den lokale akustik ikke længere er et grundvilkår. Af Mads Hæsum Christensen 29. Oktober 2019 kritik Musik for isterninger Alexandra Hallén lagde stor vægt på de performative dele af en solokoncert for cello, is, video og løg. Af Mads Hæsum Christensen 30. april 2019
kortkritik Pirrende stilstand »’Concerto Grosso’ er moderne minimalisme, og det er rimeligt at kalde det Allan Gravgaard Madsens æstetiske magnum opus.« Af Mads Hæsum Christensen 11. august 2022
kortkritik Orgelhekserier »Når Olga Witte tager styringen, og musikken bliver mere komponeret end improviseret, kan en besætning af to blæsere og pibeorgel udrette underværker.« Af Mads Hæsum Christensen 3. Januar 2022
replik Kritikken har et uforløst potentiale Større fokus på den æstetiske oplevelse kan være med til at retfærdiggøre musikkritikken og gøre den mere tilgængelig. Af Mads Hæsum Christensen 11. Maj 2021
kortkritik En stille triumf »Omend ukomplekst var det enormt virkningsfuldt at knytte en pære til en tone og således synliggøre lyden i lyset« Af Mads Hæsum Christensen 26. november 2020
kortkritik Skrøbelig suite støjgendigtet »Det var svært at høre Madsens værk i Riis’ parafraser, og jeg havde hellere oplevet dem hver for sig« Af Mads Hæsum Christensen 4. november 2020
Q&A Ind i lydfeltet DKDM’s nye 3D-lydsystem åbner op for en ny type komposition og lydproduktion, hvor den lokale akustik ikke længere er et grundvilkår. Af Mads Hæsum Christensen 29. Oktober 2019
kritik Musik for isterninger Alexandra Hallén lagde stor vægt på de performative dele af en solokoncert for cello, is, video og løg. Af Mads Hæsum Christensen 30. april 2019