Marie-Louise Zervides Cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling fra Københavns Universitet (2016) med et speciale om Richard Wagners Parsifal. Arbejder som kulturjournalist, dramaturg, underviser og sanger. Hjemmeside Linkedin Facebook Instagram Twitter Skrevet af kritik En vild dæmonbaby Det er grotesk og vidunderligt, hvad Simon Steen-Andersen har skabt på Gamle Scene. En sand operamasse på speed. Af Marie-Louise Zervides 26. april 2024 kortkritik Til dybet vi skal gå »’Dansedybet’ er visuelt smuk og har stærke enkeltperformances, men det sker mest i dryp – dansesmitten udebliver.« Af Marie-Louise Zervides 4. Marts 2024 kritik Kærlighedens flygtige tale Det er isnende smukt, når en dansk kvindekvartet fortolker David Langs »Love Fail« om kompleksiteterne mellem to mennesker. Af Marie-Louise Zervides 24. Maj 2023 kortkritik Kvinder uden grav »På trods af smukke og stærke idéer undervejs, sidder man som publikum tilbage med en usamlet oplevelse.« Af Marie-Louise Zervides 2. Maj 2023 kortkritik And Mary responded »Hugi Guðmundsson skriver fantastisk for stemmer, og særligt værkets stille momenter er de mest magiske.« Af Marie-Louise Zervides 27. april 2023 kortkritik Blændende Femme »Strygekvartetten åndede Shaws cirklende suk, intime pauser og kollapsende harmoniske strukturer. Jeg hungrede efter mere, og må jo blot vente til næste år.« Af Marie-Louise Zervides 13. august 2022 kritik Kvindehad og kussesult Operaen »Pan« udforsker den moderne mands veje og vildveje. Vildt, modigt, grænseoverskridende – også slutningen er eksplosiv. Af Marie-Louise Zervides 4. Januar 2022 kortkritik Blødende positioner »Det føltes som et tabt potentiale i en ellers visuelt og musikalsk stærk performance.« Af Marie-Louise Zervides 13. december 2021 kortkritik At jage solen »Det var imponerende effektfuldt, og dukkeførernes kroppe og bevægelser gav de store abstrakte myter en form for menneskelighed og anskuelighed« Af Marie-Louise Zervides 3. december 2021 kortkritik Når luft bliver kraft »Lille VEGAs intime rum dannede rammerne for innovativ vokallyd i stort format, da Ars Nova og dirigent Paul Hillier kombinerede forløsende origamisanselighed fra Caroline Shaw med Signe Lykkes dystopiske digitalspejlinger.« Af Marie-Louise Zervides 20. Oktober 2021 kritik Himlens brændende blik Den litauiske operainstallation »Sun & Sea«s artificielle, evigt cirklende strandkollage nytænker operaformatet og kunstnerisk klimaaktivisme på morbid og morsom vis. Af Marie-Louise Zervides 17. Juni 2021 kortkritik Elektrolyd som digitalkunst »Også i sin opdaterede onlineversion er Szymulas elektroopera en interessant udforskning af underbevidsthedens manglende logik.« Af Marie-Louise Zervides 4. Februar 2021 Load More
kritik En vild dæmonbaby Det er grotesk og vidunderligt, hvad Simon Steen-Andersen har skabt på Gamle Scene. En sand operamasse på speed. Af Marie-Louise Zervides 26. april 2024
kortkritik Til dybet vi skal gå »’Dansedybet’ er visuelt smuk og har stærke enkeltperformances, men det sker mest i dryp – dansesmitten udebliver.« Af Marie-Louise Zervides 4. Marts 2024
kritik Kærlighedens flygtige tale Det er isnende smukt, når en dansk kvindekvartet fortolker David Langs »Love Fail« om kompleksiteterne mellem to mennesker. Af Marie-Louise Zervides 24. Maj 2023
kortkritik Kvinder uden grav »På trods af smukke og stærke idéer undervejs, sidder man som publikum tilbage med en usamlet oplevelse.« Af Marie-Louise Zervides 2. Maj 2023
kortkritik And Mary responded »Hugi Guðmundsson skriver fantastisk for stemmer, og særligt værkets stille momenter er de mest magiske.« Af Marie-Louise Zervides 27. april 2023
kortkritik Blændende Femme »Strygekvartetten åndede Shaws cirklende suk, intime pauser og kollapsende harmoniske strukturer. Jeg hungrede efter mere, og må jo blot vente til næste år.« Af Marie-Louise Zervides 13. august 2022
kritik Kvindehad og kussesult Operaen »Pan« udforsker den moderne mands veje og vildveje. Vildt, modigt, grænseoverskridende – også slutningen er eksplosiv. Af Marie-Louise Zervides 4. Januar 2022
kortkritik Blødende positioner »Det føltes som et tabt potentiale i en ellers visuelt og musikalsk stærk performance.« Af Marie-Louise Zervides 13. december 2021
kortkritik At jage solen »Det var imponerende effektfuldt, og dukkeførernes kroppe og bevægelser gav de store abstrakte myter en form for menneskelighed og anskuelighed« Af Marie-Louise Zervides 3. december 2021
kortkritik Når luft bliver kraft »Lille VEGAs intime rum dannede rammerne for innovativ vokallyd i stort format, da Ars Nova og dirigent Paul Hillier kombinerede forløsende origamisanselighed fra Caroline Shaw med Signe Lykkes dystopiske digitalspejlinger.« Af Marie-Louise Zervides 20. Oktober 2021
kritik Himlens brændende blik Den litauiske operainstallation »Sun & Sea«s artificielle, evigt cirklende strandkollage nytænker operaformatet og kunstnerisk klimaaktivisme på morbid og morsom vis. Af Marie-Louise Zervides 17. Juni 2021
kortkritik Elektrolyd som digitalkunst »Også i sin opdaterede onlineversion er Szymulas elektroopera en interessant udforskning af underbevidsthedens manglende logik.« Af Marie-Louise Zervides 4. Februar 2021