Slagtøjsfest i dyr pyjamas
»Kontrastspil, meddelelsesbehov, spilopper. Værket var inspireret af Per Nørgård og levede fuldt op til hans credo om at forvirre på en fortryllende måde. Touché, Tjørnhøj!«
»Kontrastspil, meddelelsesbehov, spilopper. Værket var inspireret af Per Nørgård og levede fuldt op til hans credo om at forvirre på en fortryllende måde. Touché, Tjørnhøj!«
»Martin Stauning lader os skimte en hemmelig lydverden og abstrakte situationer, som nok skal hjemsøge os tilstrækkeligt. Formidabelt!«
»Det er altså mesterligt, hvordan Thomas Agerfeldt Olesen balancerer kaotiske orkaner med drømmende idyl«.
Verden brænder, men i landets symfoniske koncertsale fortsætter livet, som om intet var hændt. Er kvoter virkelig den eneste løsning?
Årets Pulsar Festival kunne ikke slippe ud af den så omtalte »RGBW«-skygge, og fint det samme, for det er tid til systemkritik.
Debatten om aflysningen af Marcela Lucatellis »RGBW« har tegnet et forvansket billede af orkestrenes forhold til nyskreven musik, mener DR-slagtøjsspiller.