Denne festival får dig til at smide alle fordomme
I år legede den københavnske Klang Festival med alle afkroge af lydkunsten. Og ny festivalleder er bestemt ikke bange for at sætte musikerne fri.
I år legede den københavnske Klang Festival med alle afkroge af lydkunsten. Og ny festivalleder er bestemt ikke bange for at sætte musikerne fri.
Hvordan udvikler vi et levende debatmiljø for professionelle musikaktører – og kan dette gøres samtidig med udviklingen af en bred, journalistisk dækning af musikken? Regin Petersen, Direktør i Art Music Denmark, kommenterer på den igangværende debat i kølvandet på Seismografs anmeldelse af Klang Festival.
Aldrig har lydkunstneren Jacob Kirkegaard været så klimakssøgende som i værket »Kryds Ild«, der behandler begrebet krig. Og Livgardens Musikkorps spillede med så stor en indlevelse, at man til sidst næsten kunne mærke skudsårene på kroppen.
»Fire sortklædte mænd i helt hvide høje hæle udførte to forskellige, velkoreograferede serier med hælene som percussion.«
»De mandlige kroppe træder frem mod kvindekroppen – først den ene, siden de to andre – og spiller en typisk Ernst-koreografi af armbevægelser.«
Rasmus Zwickis »Duncan House« om kommunikation, isolation og medmenneskelighed underholdt og bevægede i København.