Mens diktatoren danser
Copenhagen Opera Festivals værker af We Like We og Peter Maxwell Davies langede ud efter magthaverne, men også efter den passive beskuer.
Copenhagen Opera Festivals værker af We Like We og Peter Maxwell Davies langede ud efter magthaverne, men også efter den passive beskuer.
Jakob Gustaw Winckler anmelder We like We's seneste album 'Next To The Entire All', udgivet på Sonic Pieces i slutningen af 2017.
Jakob Gustav Winckler anmelder live-installationen ‘Time is Local’ af Jacob Kirkegaard og WeLikeWe, åbningen af udstillingen ‘Awake’ af Mette Rasmussen og opførelsen af europapremieren på Keiji Hainos værk ‘Miracle’. 4/11 G((o))ng Tomorrow Festival.
En lang række etablerede danske komponister og kunstnere bidrager med et remix af Else Marie Pades 'Etude' fra 1961 til udgivelsen 'EMP RMX 333 – A Tribute to Else Marie Pade', som er blevet til på initiativ af komponisten Henrik Marstal. Tobias Linnemann Ewé anmelder udgivelsen.
Seismograf har talt med kvartetten We like We om at være et upcoming band med rødder i den klassiske musik og fødderne i den elektroniske lejr. Og om hvordan både kollektiv improvisation, oplysningstiden og samtidskunstscenen påvirker deres musik.