Orgel, ynde og bad ass-minimalisme
»I Koncertkirken på Nørrebro er december blevet en helt særlig slags fest med orglet som hovedperson.«
»I Koncertkirken på Nørrebro er december blevet en helt særlig slags fest med orglet som hovedperson.«
Bag de bedste udgivelser i 2023 stod som regel en elektronisk komponist. I hvert fald hvis man spørger mig, og det gjorde Seismograf i år.
Jexper Holmen har i et læserbrev kritiseret Seismograf for overfladisk dækning af årets Klang Festival. Sune Anderberg svarer her på kritikken.
Idealismen fra den første udgave for ti år siden var svær at få øje på til årets Klang, der mere lignede et kræmmermarked for ny musik end den radikale festival, man engang ville være. Heldigvis står nye kræfter på spring.
Selv med høj sol over Aarhus lignede Spor i år ikke en festival, der rigtig troede på sit eget selvbillede som international trendsætter. Et på papiret alsidigt, men i praksis svingende program blev dog reddet af tre sikre musikdramatiske esser.
Rasmus Zwickis »Duncan House« om kommunikation, isolation og medmenneskelighed underholdt og bevægede i København.