Orglet er lydkunstens kreative motor
»De unge lydkunstnere får i disse dage meget mere klangfølsomhed frem med deres hjemmebyggede orgler i Koncertkirken, end mange musikere kan producere med en klavertangent.«
»De unge lydkunstnere får i disse dage meget mere klangfølsomhed frem med deres hjemmebyggede orgler i Koncertkirken, end mange musikere kan producere med en klavertangent.«
»Lydenskabs portrætkoncert af komponisterne Birgitte Alsted og Sandra Boss var hamrende gennemtænkt og veludført – og samtidig fornøjelig og egentlig også bare rar at overvære.«
»Værkerne var fascinerende og sjove på nogenlunde samme måde, som når James Bond pludseligt fisker en fjollet, men uden tvivl højteknologisk gadget frem fra sin smokings inderlomme.«
»Atonalitet, luftighed, ombyggede og transportable rørorgler samt reallyde fra mennesker, maskiner og dyr har skabt kaninhullet til et eventyrland af hidtil uhørte lydeligheder.«
Lydkunstbiennalen i Struer har spektakulære locations og mindst et par værker, man gerne ville tage med sig hjem.
Komponisten Sandra Boss beskriver, hvordan hun udforsker orglets afkroge, og hvilke potentialer der ligger i at opstille begrænsninger for det imponerende instrument.