Tidsskrifter

Af
| DMT Årgang 70 (1995-1996) nr. 08 - side 284-284

Artiklen er indscannet fra det trykte magasin; der tages forbehold for fejl

  • Annonce

    Concerto Copenhagen

Finnish Music Quarterly nr. 2, 1996

(Tema: Finske sommerfestivaler)

Guy Rickards, Paavo Heininen - a Profile.

Listen to Norway nr. 1, 1996

Mona Levin, Lasse Thoresen: Aural Explorer. Om inspirationen fra den etniske musik i kombination med den klassiske og moderne musik.

The Musical Times, april 1996

David Bruce, Challenging the system. Om opførelsen af Harrison Birtwistles Panic ved Last Night of the Proms 1995.

Musik & Bildung nr. 2, 1996

(Tema: Musik som terapi)

Franz Amrhein, Förderung durch Musik.

Wolfgang Martin Stroh, Auf der Suche nach neuen musikalischen Erfahrungen. New Age im Musikunterricht.

Frauke Grimmer, Bewältigt - unbewältigt. Neue Musik im Zeichen kritischer Lebenserignisse.

Musikeren nr. 6, juni 1996

Jacob Christensen, Fajancen krakelerer. Om Tivolis besparelser på musikken.

Neue Zeitschrift für Musik nr. 3, 1996

(Tema: Orte neuer Musik)

Hans-Klaus Jungheinrich, Vom Abschmelzen der Gewißheiten. Annäherndes über Musikkritik und neue Musik.

Lutz Lesle, Brich die Schallmauer! Om ISCM 95, Kulturby 96 og skandinaviske musikfestivaler.

Nutida Musik nr. 3, 1995

(Tema: Den ny nordamerikanske musik)

Per F. Broman, Från paleomodernism till neomodernism och postmodernism. Att manövrera i den ideologiska labyrinten samt något om Montréal.

Staffan Storm, Elliott Carter mot violinkonserten.

Teddy Hultberg, Paul Dolden och fartens olidliga lätthet. (Portræt af den elektro-akustiske komponist Paul Dolden.)

Nutida Musik nr. 4, 1995

Erik Wallrup, Den mångdimensionella arkitekturens skönhet - intervju med György Ligeti.

Eric Andreasson, György Ligetis pianokonsert - dess tidsliga organisation.

Hans-Gunnar Peterson, Skapande i uppbrott. Om György Ligeti och hans musik.

Ragnar Grippe, Bästa vakthunden är den som är hungrig. Samtal med Pierre Boulez.

Nutida Musik nr. 1, 1996

Erik Wallrup, Drama uppstår genom konfrontation. Interview med Harrison Birtwistle.

Joakim Tillman, Tradition och nyskapande - om tendenser i Ingvar Lidholms musik från 1970- och 80-talen.

Roland Barthes, Från verk till text. Med kommentarer af Erik Wallrup.

Mikko Heiniö, Om "finskhet" i musiken. Riktingar i finsk musik 1970-1990.

Nye Musikken nr. 2, 1996

Erling E. Guldbrandsen, Stravinskij var min tenåringsmusikk. (Om komponisten Asbjørn Schaathun.)

Nye Musikken nr. 4, 1996

Esben Hoff, Hugo Lauritz Jensen, Sjefdirigenter i jetsett-klassen. Kunstnerisk ledelse pr. faks og telefon.

Positionen nr. 26, februar 1996

(Tema: Interpretation? Aufführungspraxis)

Michael Iber, Zwischen Avantgarde und Marketing. Zur Situation der Ensembles für Neue Musik.

Positionen nr. 27, maj 1996

Günter Mayer, Für und wider. Avantgarde und Geschichtslosigkeit?.

Klaus Mehner, Jahre der Entscheidung. Vom deutschen Nachkriegsklang zur sozialistich-realistischen Musik.

Tempo nr. 193, juli 1995

Elke Hockings, Helmut Lachenmann's Concept of Rejection.

John Warnaby, A New Left-Wing Radicalism in Contemporary German Music?

Tempo nr. 194, oktober 1995

Richard Causton, Berio's "Visage" and the Theatre of Electroacoustic Music.

Tempo nr. 196, april 1996

Robert Adlington, Harrison Birtwistle's recent music.

Ruud Welten, 'I'm not ill, I'm nervous' - madness in the music of Sir Peter Maxwell Davies.

Ian Pace, The Panorama of Michael Finnissy (I).