Hvorfor forstår folk ikke Stockhausen?
Niels Rosing-Schow har i den umiddelbart vildt ucharmerende genre »kunstnerisk udviklingsvirksomhed« skrevet en bog, der ikke bare retfærdiggør genren, men også giver håb for den ny kompositionsmusiks fremtid.
Niels Rosing-Schow har i den umiddelbart vildt ucharmerende genre »kunstnerisk udviklingsvirksomhed« skrevet en bog, der ikke bare retfærdiggør genren, men også giver håb for den ny kompositionsmusiks fremtid.
Techno lavet af støv, operarejser til fremtiden og en del komik. Der var højt til loftet på musikfestivalen Only Connect i Oslo.
Powerful Rhythms and Empowered Voices dominated at the opening night of Heroines of Sound Festival in Berlin.
Den tyske kritiker Diedrich Diederichsen har skrevet en kompakt bog, der gør et vidunderligt forvirrende forsøg på at formulere en æstetik for popmusik. Så er hovedpinen reddet forud for årets festivaler.
I år legede den københavnske Klang Festival med alle afkroge af lydkunsten. Og ny festivalleder er bestemt ikke bange for at sætte musikerne fri.
Oboerne tuder, og koldsveden buldrer på islandsk-danske Bára Gísladóttirs glimrende album, som for alvor markerer hende som symfonisk komponist.