Musik over grænser
Der er mange gode grunde til at gøre sig bekendt med musik fra nær og fjern; man har set eksempler på at det har haft positiv indflydelse på skabende kunstnere, at de har orienteret sig i 'fremmed' musik.
Hvem ejer musikken?
Ophavsret har i dag først og fremmest med beskyttelse af investeringer at gøre - komponister derimod investerer oftest ikke meget andet rent materielt end papir og blæk eller elektricitet til pc og printer.
Komponisttreffen
Annette Schlünz, født i Dessau i 1964, gik i Børnekomponistklassen i Halle med Hans Jürgen Wenzel som lærer.
Taktløs musik
Copenhagen International Experimentalmusic Festival / CIEF afholdes i år for 6. gang.
Omkring Ligetis opera Le Grand Macabre
Der er netop kommet en ny indspilning af den reviderede version af György Ligetis opera Le Grand Macabre. Værket tilbyder sig som genstandsfelt for en diskussion af 'sprog' og 'mening'.
Af Anders Beyer
Nye plader
J.P.E. Hartmann: Liden Kirsten. Susanne Resmark, Inger Dam-Jensen, Henriette Bonde-Hansen, Kirsten Dolberg, Poul Elming, Gert Henning-Jensen, Radiokoret og Radiosymfoniorkestret, dir. Michael Schønwandt. dacapo 8.224106-07.
Ny musik i lyst og nød
Ianledning af den ny orkesterudvalgsrapport diskuterede Finn Egeland Hansen og John Frandsen i maj på Informations sider de danske symfoniorkestres programpolitik.