Bøger
The Compositions of Rued Langgaard. — a selective and temporary list, including a discography (Bent Viinholt Nielsen 1984, fås fra Dansk Musik Informations Center)
Gershwin — a Biography (W. Schwinger - Goldmann/Scott 1983, 268 s.)
Mozarts Musik — Sprache (G. Born — Kindler 1984, 432 s.)
Von Musikdrama zur Litteraturoper — neueren Operngeschichte (Carl Dahlhaus - Katzbichler 1983, 271 s.)
The Opera Industry in Italy - from Ci-marosa to Verdi (J. Roselli - Cambridge 1984)
Musik in Afrika (ed. A. Simon — Staatl. Museum Preuss. Kulturbesitz Berlin 1983, 432 s.)
Anton Webern — eine festschrift (ed. E. Hilmer - Universal 1983, 296 s.)
Musiktheori in 18. und 19. Jahrhundert (Carl Dahlhaus - Darmstadt 1984, 181s.)
Von Wagner zu Pfitzner — Stof und Form der Musik (Ulrik Skouenborg - Veröff. der Hans Pfitzner-Gesells-chaft bd. 2, Tutzing, 194 s.)
Der Unverbesserliche Romantiker — Alban Berg 1885-1935 (Erich Al-ban Berg - Österr. Bundesverlag 1985,200s.)
Ernst Krenek (Musik Konzepte, ed. Heinz-Klaus Metzger, Rainer Riehn - Text & Kritik, München 1984,176 s.)
Ernst Krenek — Aufsätze zur Musik (E. Krenek — Eur. Verlag, Wien, 352 s.)
The Aesthetics of Survival - a composers view of 20th Century Music (George Rochberg — Ann Arbor, Univ. of Michigan 1984)
Twentieth Century Music - 1900 til 1979 kronologisk (R. Burbank -Thames & Hudson, London 1984)
Gestus und Verfremdung — musikteater bei Stravinsky und Brecht/Weill (J. Engelhardt - Katzbichler, München-Salzburg 1984)
Harrison Birthwistle (M. Hall - Rob-son, London 1984)
Prinzip Wahrheit — Prinzip Schönheit. Beiträge zur Ästhetik der Neueren Schwedischen Musik (G. Schönfeld/ H.Astrand — Kungl. Mus. Akademien, Stockholm 1984, 355 s.)
Pierre Boulez (Dominique Jameux — Fayard/Fond. SAGEM, Paris 1984, 492s.)
Die Ästhetisierung des Schreckens — in der Musik des 20. Jahrhundert (H. Gramann - Verlag f. Syst. Musik-wiss. bd. 38, Bonn 1984,282 s.)
Music and Poetry: The Nineteenth Century and After (L. Kramer — Univ. of Cal. Berkley 1985, 251 s.)
Luciano Berio: Two Interviews (with Rosanna Dalmonte and Balint A. Varga - Boyars, London 1985, 192 s.)
Playing on Words: a Guide to Lucianos Berio's »Sinfonia« (D. Osmond-Smith - RM A Monographs 1, Royal Mus. Ass., Cambridge 1985, 95 s.)
Musicology (Joseph Kerman — Fontána, London 1985, 255 s.)
Music and Civilization: Essays in honor of Paul Henry Lang (ed. E. Strain-champs - Norton, London 1985,500 s.)
Dvorak (Hans-Hubert Schönzeler — Boyars, London/N.Y. 1984, 239 s.)
Copland - Vol. 1,1900-1942 (A. Copland and Vivian Perlis - Faber, London & Boston 1984, 402 s.)
Critics and Composers (Stewart H. Edwards - Vantage, New York 1984, 105 s.)
Musik und Musikpolitik in faschistischen Deutschland (ed. Hanns-Werner Heister, Hans-Günter Klein — Fischer, Frankfurt 1984, 320 s.)
Wagnerism in European Culture and Politics (ed. D. C. Large, W. Weber - Cornell UF, N.Y. 1984, 361 s.) Essays on Russian and East European
Music (Gerald Abraham — Clarendon, Oxford 1985,193 s.)
Tippett: The Composer and his Music (Ian Kemp - Eulenburg, London 1984,516s.)
Funding the Arts in Europe (ed. John Myerscough — Policy Studies Institute, London 1984,163 s.)
Guide to Musical America (Lynne Gu-sikoff - Facts of File, N.Y. 1984,347 s.)
Music and its Social Meanings (Christopher Ballantine - Gordon & Breach, New York 1984, 202 s.)
Udo Zimmermann: für Sie porträtiert (Fritz Henneberg - VEB Deutscher, Leipzig 1983, 80 s.)
Sozialistische Musikkultur — vol. II (ed. Jürgen Eisner — VEB Deutscher, Leipzig 1983, 300 s.)
Analysis and Value Judgment (Carl Dahlhaus - Pendragon, N.Y. 1983, 87s.)
The Music of Sibelius (Burnett James - Assoc. UP, London 1984, 174 s.) Information on Music: a Handbook of
Reference Sources in European Languages vol. Ill (G. A. Marco - Libraries Unlimited, Littleton Colorado 1984, 519 s.)
Perspectives on Schoenberg and Stravinsky (ed. B. Boretz and E. T. Cone — rev. ed. Greenwood Press, Conne-ticut 1982/83, 283 s.)
A Theory for all Music: problems and solutions in the analysis of non-Western forms (Jay Rahn — Univ. of Toronto Press, Toronto/Buffalo 1983,267s.)
Debussy and Twentieth Century Music (A. B. Wenk - Twayne Publ., Boston, 165 s.)
Aspekts des Allegorischen in der neuen Musik (Christine Finkbeiner -Frankfurt am Main 1982, 237 s.)
Komponieren Heute: ästhetische, so-ciologische and pädagogische Fragen (ed. E. Jost - Schott, Mainz/N.Y. 1983,107s.)
Skriabin und seine Musik (S. Schibli — Piper, München 1983, 421 s.)
Konstruktion und Ausdruck in den Werken Anton Weberns (Reinhard Schulz - W. Fink, München 1982, 137s.)
Schönberg und das Judentum (K. D. Wagner - Hamburger Beiträge zur Mus. Wiss. 28, Hamburg 1984)
Zeitwenden und S til wenden. Entwicklung der europäischen Kunstmusik (R. Kannonier — H.Böhlaus, Wien 1984, 294 s.)
Schönberg und die Folgen. Die Irrwege der neuen Musik. Teil I (Martin Vogel - Verlag f. Syst. Musikweiss., Bonn 1984, 552 s.
Fünfzig sowjetische Komponisten (Hannelore Gerlach - VEB Peters, Leipzig/Drezden, Frankfurt am M. 1984)
Die Musik des 20. Jahrhunderts (Neues Handbuch der Mus.Wissenschaft, ved Hermann Danuser - Laaber Verlag 1984, 465 s.)
X. Writings '79-'82 (John Cage -Wesleyan Univ. Press, Middletown, Conn. 1984)
United States (Laurie Anderson -Harper & Row, N.Y. 1984)
Texte zur Musik unserer Zeit 1947—70 (Heinrich Strobel)
Beiträge zur geistigen Welt Olivier Messiaens (Almut Rössler - Gilles & Francké, Duisburg 1984)
Leben und Werken des Komponisten Luigi Dallapiccola (Dietrich Kämper - Gitarre -h Laute, Köln 1984)
Tvärspel - Festskrift for Jan Ling (31 artikler - Musikvitenskapliga Institutionen, Göteborg 1984)
Analytica — Festskrift for Ingmar Ben-gtsson (Carl Dahlhaus, Philip Tagg m.fl., Kungl. Mus. Akademien, Stockholm 1985, 363 s.)