Bøger

Af
| DMT Årgang 60 (1985-1986) nr. 01 - side 44-44

Artiklen er indscannet fra det trykte magasin; der tages forbehold for fejl

  • Annonce

    Man skal høre meget

Was ist Musikalische Bildung? (Dahl-haus, Ligeti, Kagel, Metzger m.fl.)-Bärenreiter Kassel 1985) Ästhetik der Compact Disk (Hans-Klaus Jungheinrich m.fl. - Bärenreiter Kassel 1985)

Lust am Komponieren (Luca Lombardi, Wolfgang Rihm m.fl. - Bärenreiter, Kassel 1985).

Morten Feldman - Essays (Walter Zimmermann udg. - eget forlag 1985) Instrumentation in der Musik des 20. Jahrhundert (Walter Gieseler, Luca Lombarci, Rolf-Dieter Weuer - Moeck, Celle 1985)

Ausereuropäische Musik - teil I (Hans Oesch - Neue Handbuch der Musikwissenschaft 8, Laaber Verlag 1984) Adorno (Martin Jay - Fontána, London 1984)

Der Musikkriter - Gutachter oder Animateur (Lutz Lesle - Wagner, Hamburg 1984)

Welte-Mignon Ciavier og Orgel: die Anfang der Reproduktion von Musik (P. Hagmann - Lang, Bern 1984) Über Anton Bruckner - aufsätze 1936-1984 (Leopold Nowak-Musikwiss. Verlag Wien 1985, 284 s). Busoni the Composer (A. Beaumont -Faber and Faber, London, 1985, 432 s.)

Olivier Messiaen and the Music of Time (Paul Griffiths - Faber and Faber, London 1985, 288 s.)

Conversations with Klemperer (Peter Heyworth - Faber Paperback, London 1985,144s.)

Haydn (Heinz Klaus Metger udg. - Musik-Konzepte 41, Text + Kritik, Hamburg München 1985, 97 s.) Musik und Sprache (Jean Jacques Rousseau oversat af D. Gülke - Heinrichho-fen, Wilhelmshaven 1984, 345 s.) Rousseau und die Musik (Peter Gülke -Heinrichshofen, Wilhelmshaven 1984) Studien zum Spätwerk Robert Schumanns (Reinhard Kapp - Schneider, Tutzing 1984, 208s.) Scandinavian Music: Finland and Sweden (A. Hodgson - Associated UP, London 1984, 224 s.)

Wer war Hanns Eisler - Auffassungen aus sechs Jahrzehnten (M. Grabs udg. -Das Deutsche Buch, West Berlin 1983, 542s.)

The Classical Temper in Western Europe (John Hardy udg. - Oxford UP, Melbourne 1984, 120s.)

The Notation of Western Music (R. Rastall - Dent, London 1983, 306 s.) Composers and the Computer (Curtis Roads udg.-Kaufmann, Los Altos 1985, 201 s.)

Digital Audio Signal Processing (John Strawn - Kaufmann, Los Altos 1985, 284 s.)

The Analysis of Music (John D. White -Bailey Bross & Swinfen, Folkestone 1985,261s.)

Michael Tippett (Merion Bowen - Rob-son, London 1985, 196s.) Contiguous Lines: Issues and Ideas in the Music of the 60's and 70's (Thomas Delio udg. -UP of America, Lanham 1985,211 s.)

Tonality in Western Music (R. Norton -Pennsylv. State UP 1984, 306 s.) The Piano Trio in 20 th Century (N. R. Ping-Robbins - Regan Press, Raleigh 1984,153s.)

Das Dampfkoncert: Musik und Musikleben des 19. Jahrhunderts in der Karikatur (h. C. Worbs - Heinrichshofen, Wilhelmshaven 1982, 289 s.) Strindberg og Musikken (Nils-Göran Sundin-Mirage, Stockholm 1982,13 s.) Sjungande poeter: om vor tids trubadurer (Ludvig Rasmussen - Gever, Stockholm 1984, 279 s.)

Die Beatles-Songs: analysen zur Harmonik und Melodik (A. Villinger - Hochschulverlag, Freiburg 1983, 346 s.) Zeitgenössische Orgelmusik 1960-1983 (J. Dorfmüller - Moseler, Wolfenbüttel 1983,443s.)

Alternative Voices: essays on contemporary vocal and choral Compositions (Ist-van Anhalt-Univ. of Toronto Press, Toronto, Buffalo 1984, 336 s.) Pierre Boulez - eine Festschrift zum 60. Geburtstag (Griffiths, E. Carter, Gottwald, Jameux, Sacher, W. Wagner m.fl. red. af Josef Häsler - Universal, Wien 1985)

A Theory of Parody: the Teachings of 20th Century Art Forms (Linda Hut-cheon - Methuen, N.Y. and London 1985,143s.)

Schumann: Music and Madness (P.P. Ostwald-London, 1985, 370 s.) Romantic Music (Leon Plantinga - Nor-tow, N.Y. and London, 1985, 523 s.) The Musical Mind: the Cognitive Psychology of Music (John Sloboda - Oxford UP, 1985, 291 s.) Music and Medicine (Desmond O'Shaughnesse, Melbourne, Australia, 1985,54s.)

Musik und Jugendstil der Wiener Schule 1900-1908 (Reinhard Gerlach - Laaber, Regensburg 1985, 332 s.) Pierre Boulez und Seine Werk (Theo Hirsbrunner-Laaber, Regensburg 1985 244s.)