Ind i lydfeltet
DKDM’s nye 3D-lydsystem åbner op for en ny type komposition og lydproduktion, hvor den lokale akustik ikke længere er et grundvilkår.
DKDM’s nye 3D-lydsystem åbner op for en ny type komposition og lydproduktion, hvor den lokale akustik ikke længere er et grundvilkår.
We’ve asked Peter Meanwell, artistic director of Borealis 2016, what to expect from the Norwegian festival for experimental music this time around.
Sune Anderberg samtaler med Nordiske Musikdage-kuratoren Line Tjørnhøj om publikumsudvikling og om efterlysningen af dannelse og Louisiana-segmentet.
Udvalgt af Trine Boje Mortensen
Udvalgt af Trine Boje Mortensen
Udvalgt af Trine Boje Mortensen
I anledningen af at kunstnerne i coOPERAtions for anden gang går i laboratoriet, denne gang mandag den 19. november med offentlig visning den 24. november, har Seismograf stillet formanden for AUT, Line Tjørnhøj, fem korte spørgsmål, som er blevet til et mini-interview om opera, samarbejde og kunstnerisk udvikling.
Verdens første LAK festival rammer København den 6. september og ud springer ny nordisk lydkunst i form af koncerter, installationer, happenings, artist talks og seminarer. Seismograf har talt med LAKs stiftere og projektledere Katrine Møllebæk og Sif Hellerup Madsen inden det for alvor brager løs.
Operaen Angelo har premiere den 11. maj, 2012. I den anledning har Seismografs Eva Ohrt talt med Angelos komponist Lars Klit og librettist Jesper Lützhøft om at skrive en traditionel opera anno 2012.
Anne Marqvardsen interviewer komponisten Li-Ying Wu, der for nylig modtog Bisballe-prisen. Giver det nogen mening at fokusere på hendes asiatiske opvækst?
Hvorfor valgte Rune Glerup klaveret til solorollen i sin nye koncert, og hvordan fik han det historiske format til at give mening i dag?