Rasmus Riegels Rasmus Riegels, f. 1991, er cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling fra Københavns Universitet. Han har bl.a. arbejdet som ekstern lektor i musikvidenskab samme sted. Skrevet af kortkritik Lækkert …og lidt kedeligt »Det lyder også bare som en boullionterning af virkelig meget ambientmusik, man har hørt før.« Af Rasmus Riegels 11. Marts 2024 kortkritik Nogle børn leger bedst alene »’Again’ er en flot plade – fyldt med detaljer og stemninger, som kun findes i Lopatins OPN-verden. Potentialet er bare ikke helt forløst.« Af Rasmus Riegels 3. Oktober 2023 kortkritik Viser fra internettets tidsalder »Der er en underliggende fornemmelse af den kolde ensomhed, som findes i at opholde sig for meget på internettet.« Af Rasmus Riegels 11. august 2023 kortkritik Hun skaber elektronisk guld »På ‘Spine’ viser Ryberg, at den elektroniske musik sagtens kan udvikle sig selv, også selvom den klinger af en tradition.« Af Rasmus Riegels 5. Februar 2023 kortkritik Rejser i høj opløsning »'Black Box 3' viser tydeligt en komponist, der kan andet end at lege med fortidens maskiner.« Af Rasmus Riegels 12. Januar 2023 kortkritik Xenakis for alle sanser »Xenakis’ musik er helt sikkert krævende at opføre, men Det Kongelige Biblioteks fejring af ham viste, at når den spilles så eminent, er det ikke udfordrende musik. Det er bare utroligt smukt og sanseligt.« Af Rasmus Riegels 12. Oktober 2022 kortkritik Ekstraordinære koncepter, ordinær musik »Enrique Sánchez Lanschs dokumentarfilm fungerer bedst, når den fikserer på Herberts visioner frem for produktet«. Af Rasmus Riegels 5. Maj 2021 kritik Tilbage til elektronmusikken Mads Emil Nielsen holder med »Framework 2« liv i lyde og teknikker fra elektronmusikkens begyndelse. Af Rasmus Riegels 15. april 2020 essay Fri af fremtiden Det giver ikke længere mening at høre den elektroniske musik som en portal til fremtiden. Fokus skal rettes mod musikkens indre, modulerende logik. Af Rasmus Riegels 12. Juni 2019 reportage Radioens superstjerner og græsrødder Rasmus Riegels reporterer fra den første udgave af Københavns Radiobiograf Festival, der bød på alternativer til en underholdende Ira Glass. Af Rasmus Riegels 6. Maj 2016
kortkritik Lækkert …og lidt kedeligt »Det lyder også bare som en boullionterning af virkelig meget ambientmusik, man har hørt før.« Af Rasmus Riegels 11. Marts 2024
kortkritik Nogle børn leger bedst alene »’Again’ er en flot plade – fyldt med detaljer og stemninger, som kun findes i Lopatins OPN-verden. Potentialet er bare ikke helt forløst.« Af Rasmus Riegels 3. Oktober 2023
kortkritik Viser fra internettets tidsalder »Der er en underliggende fornemmelse af den kolde ensomhed, som findes i at opholde sig for meget på internettet.« Af Rasmus Riegels 11. august 2023
kortkritik Hun skaber elektronisk guld »På ‘Spine’ viser Ryberg, at den elektroniske musik sagtens kan udvikle sig selv, også selvom den klinger af en tradition.« Af Rasmus Riegels 5. Februar 2023
kortkritik Rejser i høj opløsning »'Black Box 3' viser tydeligt en komponist, der kan andet end at lege med fortidens maskiner.« Af Rasmus Riegels 12. Januar 2023
kortkritik Xenakis for alle sanser »Xenakis’ musik er helt sikkert krævende at opføre, men Det Kongelige Biblioteks fejring af ham viste, at når den spilles så eminent, er det ikke udfordrende musik. Det er bare utroligt smukt og sanseligt.« Af Rasmus Riegels 12. Oktober 2022
kortkritik Ekstraordinære koncepter, ordinær musik »Enrique Sánchez Lanschs dokumentarfilm fungerer bedst, når den fikserer på Herberts visioner frem for produktet«. Af Rasmus Riegels 5. Maj 2021
kritik Tilbage til elektronmusikken Mads Emil Nielsen holder med »Framework 2« liv i lyde og teknikker fra elektronmusikkens begyndelse. Af Rasmus Riegels 15. april 2020
essay Fri af fremtiden Det giver ikke længere mening at høre den elektroniske musik som en portal til fremtiden. Fokus skal rettes mod musikkens indre, modulerende logik. Af Rasmus Riegels 12. Juni 2019
reportage Radioens superstjerner og græsrødder Rasmus Riegels reporterer fra den første udgave af Københavns Radiobiograf Festival, der bød på alternativer til en underholdende Ira Glass. Af Rasmus Riegels 6. Maj 2016